پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه کیوسکی (سینه مرغ) را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم:
این غذا باید با سینه مرغ درشت تهیه شود و برای هر نفر یک سینه باید در نظر گرفت.
سینه مرغ که از استخوان جدا شده و بال مرغ به آن متصل باشد ۶ قطعه
کره ۱۵۰ گرم
نان خشک کوبیده یک پیمانه
تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:
قطعات سینه مرغ را به دقت از استخوان سینه جدا می کنیم . نوک بال را می گیریم به طوری که یک قطعه از مفصل بال به سینه باقی بماند . سپس پوست سینه را جدا می سازیم و سینه را آهسته به طوری که پاره نشود می کوبیم تا کمی پهن شود - می نمک و فلفل به سطح سینه ها می پاشیم : بعد کره را ۶ قطعه مساوی می کنیم و روی هر قطعه سینه یک قطعه کره می گذاریم.
سینه را از پهنای آن محکم لوله می کنیم به طوری که کره کاملا وسط سینه پوشیده شود بعد دو طرف سینه را کمی می کوبیم تا به هم بچسبد و کره خارج نشود .
تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و کمی نمک و فلفل به آن می زنیم و به هم می زنیم.
کیوسکی ها را در نان خشک کوبیده یا آرد می غلطانیم بعد در تخم مرغ و دوباره آرد و باز هم در تخم مرغ می غلطانیم سپس روغن فراوان را در ظرف گودی داغ می کنیم و کیوسکی ها را در روغن می اندازیم و حرارت را کمی ملایم می نمائیم یک طرف کیوسکی که برشته و طلائی شد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز طلائی شود.
کیوسکی ها را بعد از آماده شدن در دیس می چینیم .
ممکن است بالهای کیوسکس را با کاغذهای مخصوص که به شکل گل درست می شود تزئین کنیم و اطراف کیوسکی را نیز با پوره سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده و جعفری تزئین نما ئیم.
این غذا را باید داغ داغ و بلافاصله صرف کرد و نکته مهم تر آن است که کره وسط کیوسکی در موقع سرخ کردن از آن خارج نشود و در موقع خوردن باید با احتیاط آن را برید زیرا ممکن است کره بپرد و لباس را آلوده کند.